Webáruház fejlesztés
Ma már számos jól használható, profi nyílt forráskódú webáruház motor közül választhatunk, amelyek általában funkcionalitásban abszolút versenyképesek, és a legtöbb vállalkozás számára jó választásnak bizonyulnak a kezdeti szakaszban. Azonban előbb utóbb elérkezik egy pont, amikor szükség lenne egy extra funkcióra, egy speciális, API-val beköthető vállalatirányítási rendszerre, vagy amikor szeretné a cég teljesen egyedire változtatni az online megjelenését. Ilyenkor merül fel egy saját webáruház igénye, vagyis egyedi webáruház fejlesztés szükségessége.
EZEKBEN AZ ESETEKBEN ÉRDEMES EGYEDI WEBÁRUHÁZ FEJLESZTÉSBEN GONDOLKODNI
Egyedi webdesign: Egy webáruház esetében is fontos az egyedi megjelenés, a tetszetős megkapó design, egyedi fejlesztés esetén gyakorlatilag bármi lehetséges, nem feltétlenül kell sablonos megoldásokban gondolkodni. A vevők ma már elvárják azt, hogy szerethető legyen egy márka, és rendelkezzen küldetéssel, egyediséggel. Mindez nem, vagy csak minimálisan mutatható meg a sablonokkal működő dobozos rendszerekben.
Személyre szabott, átlátható: Mivel az egyedi fejlesztésű webáruházak pontosan az igények alapján meghatározott funkciókat tartalmazzák, így az adminisztrációs felületek könnyebben átláthatók, nincsenek felesleges menüpontok, szükségtelen funkciók. Ez hozzájárul ahhoz, hogy gyorsabban lehessen menedzselni a webshopot, amivel időt takarítanak meg azok, akiknek ez a feladatuk a cégben.
Továbbfejleszthetőség: Előbb utóbb a legtöbb webáruház eléri azt a fejlettségi szintet, amikor szükséges valamilyen CRM vagy raktárkezelő rendszerrel összeköttetést létesíteni. Ilyen esetekben, jóval egyszerűbb egyedi fejlesztést egy eleve erre tervezett rendszerben megvalósítani. Bizonyos esetekben az ilyen egyedi fejlesztések csak egyedi rendszerben valósíthatók meg.
Ezen felül gyakorlatilag bármilyen funkció megvalósítható, amire tényleg szüksége van egy vállalkozásnak. Ez lehet például speciális űrlap modul, automatizmusok kialakítása, de akár a mesterséges intelligencia beépítése, amely személyre szabott termékajánlatokat mutat a látogatónak, ezzel növelve a konverziós arányt.
Biztonság, stabil háttér: Mivel a webáruház magját alkotó webshop motor nem nyílt forráskódú, így azt nem tudja bárki elérni, nem tudja az esetleges biztonsági réseket kihasználva feltörni, és ezzel kárt okozni. A hosszútávú stabil működést pedig a rendszer fejlesztésében szerzett sokéves tapasztalattal rendelkező kollégáink szavatolják.
A nyílt forráskódú rendszerekkel a legnagyobb problémát a feltörhetőség mellett az egyes pluginok, modulok kompatibilitása okozza. Sokszor előfordul például, hogy a rendszer magjának a frissítését nem követik le a modulfejlesztők, így szétesik a webshop, rosszabb esetben pedig működésképtelenné válik, ami jelentős bevételkiesést és a márka reputációjának a sérülését okozza.
Ha szeretné kihasználni az egyedi fejlesztésű webáruházban rejlő lehetőségeket, akkor vegye igénybe díjmentes igényfelmérési lehetőségünket, vagy, ha már meghatározott elképzeléssel rendelkezik, kérje ajánlatunkat.
Mi az egyedi webáruház készítésének menete
Igényfelmérés
Meggyőződésünk, és ezt a gyakorlat is rendre alátámasztja, hogy igazán jól akkor működik egy webáruház, ha az jól illeszkedik a vállalkozás igényeihez: az árukészlet nyilvántartástól a megrendelések kezeléséig, a design-tól a komplex marketing eszközök, fizetési kapuk integrációjáig azok a megoldások valósulnak meg, amelyek a vállalkozás számára a legtöbb előnnyel rendelkeznek. Az első lépés tehát, hogy kitűzzük milyen célokat kell elérnünk, és ezt hogyan, milyen eszközökkel fogjuk megvalósítani.
Itt felmerül gyakran az a probléma is, hogy a cégvezetők sokkal több mindent szeretnének lefejlesztetni a webáruházukban, mint amire ténylegesen szükségük van. Ilyen lehet például az, amikor túl sok nyelven akarják megjeleníteni a tartalmakat, termékeket úgy, hogy igazából az adott nyelvcsoportra nincs elegendő marketing büdzséjük, vagy kapacitásuk arra, hogy mindent lefordíttassanak. Mivel több száz webshop fejlesztésén túl vagyunk, ezért fel tudjuk hívni a lehetséges buktatókra a figyelmet, ezzel elkerülve a felesleges fejlesztési költségeket és biztosítjuk azt, hogy ténylegesen olyan megoldás szülessen, amire szüksége van a cégnek.
Legnépszerűbb moduljaink, funkcióink az alap funkcionalitáson felül:
- Bankkártyás fizetés
- Kupon modul
- Különböző csomagpontok integrációja
- Raktárkezelő és vállalatirányítási szoftverekkel való összekötés
- Egyedi CRM rendszer integrálása a vevői életutak nyomon követésére
- Marketingautomatizációs folyamatok beépítése a kosárérték és a konverziós arány növelése, valamint a visszatérő vásárlások gyakoribbá tétele érdekében
Marketing webterv készítése
Egy jól és villámgyorsan működő, a legmodernebb technológiákkal készült webáruház önmagában az értékesítési folyamatnak csak a második állomása. Hogy mi az első állomás? Gondoskodni kell róla, hogy a vásárlóink eljussanak a webshopunkhoz, és meg kell terveznünk, hogy mit fognak ott látni, hogyan tudjuk megragadni a figyelmüket, felkelteni az vásárlási kedvüket. A webáruház tervezésének egy fontos komponense a marketing webterv készítése, amely ezeket a kérdéseket válaszolja meg.
Wireframe készítés, design tervezés
Először a szem eszik.
Ez fokozottan igaz a képernyőkön megjelenő tartalmakra. Már tudjuk, hogy mit szeretnénk megjeleníteni, a feladat, hogy kitaláljuk hogyan jelenítsük meg. Egyrészt szerkezetileg (ez a wireframe vagy drótváz - például egy sorban hány termék jelenjen meg), másrészt a színvilágot, a hangulatot és a tipográfiát is meg kell komponálni az igazán jó eredmény eléréséhez (ez a design terv).
Programozás
A funkciók programozása, személyre szabása, valamint a megtervezett design megvalósítása, a háttérfolyamatok és a front-enden megjelenő modulok működésre bírása a webáruház fejlesztés egyik leghosszadalmasabb és legösszetettebb folyamata.
Programozó és programozó között is óriási különbségek vannak. Mivel a cégcsoportunkon belül van keresőoptimalizáló ügynökség és komplett marketinges csapat, így a legfontosabb és legújabb technológiai megoldások visszaköszönnek a programkódokban is. Ebből ügyfeleink persze csak annyit érzékelnek, hogy a Google gyorsan meg tudja szeretni a webshopot, azaz könnyebben elérhető az első találati oldal, illetve, hogy az átlagnál magasabb konverziós arány érhető el.
Tesztelés, tartalom, élesítés
A fejlesztési folyamat végén tesztelni kell mindent, hogy úgy működik, és úgy néz-e ki, ahogy kell neki, komplex rendszereknél előfordulhatnak problémák melyeket előre nem lehet látni, illetve amiket a menet közben változó körülmények idéznek elő.
A webáruház készítése során nincs még szükség kész tartalmakra, gondosan megírt termékleírásokra ahhoz, hogy tesztelni lehessen akár a funkciókat, akár a kinézetet. Viszont mielőtt kikerül az internetre a felhasználók elé, mindenképpen fel kell tölteni minden szöveget, képet, videót stb.
Élesítés, üzemeltetés, továbbfejlesztés
Ha minden rendben van, akkor nincs más hátra, mint útjára indítani az áruházat, elérhetővé tesszük minden internetező számára, azaz élesítjük. Mint minden szoftver esetében, a webáruházaknál is elengedhetetlen a karbantartás, továbbfejlesztés, hiszen a technológia fejlődése, a piaci változások időről időre új elvárások elé állítják a webshopokat, a fejlődés sosem áll le.
Gyakran ismételt kérdések az egyedi webáruház fejlesztéssel kapcsolatban
K: Mennyi terméket tud kezelni az itt készülő webáruház?
V: Több ezer vagy akár több tízezer, skálázható az igényeknek megfelelően.
K: Biztonságos adatforgalom (HTTPS) / SSL tanúsítvány elérhető-e?
V: Igen, természetesen.
K: Migrálás korábbi saját vagy bérelhető webáruházból sajátba megoldható-e?
V: Igen.
K: Saját domain nevemet használhatom-e?
V: Igen, természetesen.
K: Bérelt webáruház vs saját webáruház?
V: A bérelt webáruházak viszonylag teljes körű funkcionalitást kínálnak, de nehezen személyre szabhatóak. Sokszor nehézkes a használatuk a sok, számunkra szükségtelen funkció miatt. Nem lehetséges, vagy nagyon drága egyedi designt alkalmazni. Nem pontosan passzol az egyedi igényekhez, termék vagy szolgáltatás sajátosságokhoz. Ha valamilyen egyedi igény merül fel, akkor sokszor a megrendelő megreked, falakba ütközik, és emiatt nem tud továbblépni.
K: Akkor garantáltan a Google első találati oldalára kerül az általatok fejlesztett webáruház?
V: Természetesen ez nem magától értetődő dolog. Attól, hogy van SEO-s csapatunk még nem kerül magától előre az oldal. Mi azt tudjuk garantálni, hogyha elindítja az ügyfelünk a keresőoptimalizálást, akkor a technológiánk maximálisan támogatni tudja ezt a törekvést.
K: Garantáltan jobb lesz a konverziós arányom a webshopban, mint a piaci szereplőké?
V: Erre sincs garancia, mert ez nagyon sok dologtól függ. A konverziós arányt meghatározza a piaci kereslet, a termékleírások, az árazási stratégia, a nyilvánosan elérhető vevői vélemények, a termékképek és még rengeteg olyan tényező, amire nekünk nincs hatásunk. Mi azt biztosítjuk, hogy az olyan technológiai kérdések, mint a stabil működés, a betöltési sebesség, a konverzióoptimalizált folyamatok kialakítása rendben lesznek és segítik az értékesítést.