Chatbot
A chatbot egy olyan alkalmazás, amelyet online csevegés lebonyolítására használnak szöveges vagy szóbeli formában, emberi közvetlen kapcsolat helyett.
A chatbotokat általában párbeszédben használják különféle célokra, beleértve az ügyfélszolgálatot, a útvonal tervezést vagy az információgyűjtést. Míg egyes chatbot alkalmazások kiterjedt szóbesorolási folyamatokat, természetes nyelvprocesszorokat és kifinomult AI-t használnak, mások egyszerűen általános kulcsszavakat keresnek, és válaszokat generálnak a társított könyvtárból vagy adatbázisból származó általános kifejezések használatával.
Néhány a felhasználási területek közül:
- Webes felületeken történő értékesítésnél. (webáruhaz)
- Foglalások kezelése. (mozi, színház, szállás)
- Vendéglátás (rendelések kezelése)
- Egyszerűbb weboldalakon információ átadása
Chatbot típusok
Scripted (előre megírt) chatbot
Ezek a legegyszerűbb működésű robotok. Előre meghatározott kérdésekre előre megírt válaszokat ad, mindezt addig folytatva amíg megfelelő választ nem kap a felhasználó. Ez a megoldás olcsóbb és ennél fogva a leginkább elterjedt.
Kulcsszó felismerő chatbot
Ezek a chatbotok egy kicsit összetettebbek; megkísérlik meghatározni a felhasználó típusát, és ennek megfelelően válaszolni az ügyfelek válaszaiból felvett kulcsszavak felhasználásával. A testreszabható kulcsszavak és az AI kombinálódnak ebben a botban,
Hibrid chatbot
Ezek a chatbotok kombinálják a menü- és kulcsszófelismerési alapú robotok elemeit. A felhasználók dönthetnek úgy, hogy kérdéseiket közvetlenül megválaszolják, de hozzáférhetnek a chatbot menüjéhez is, ahol választhatnak, ha a kulcsszófelismerési folyamat eredménytelen.
Intelligens chatbot
Ezek a chatbotok összetettebbek, mint a fentiek, és adat-központú feldolgozást igényelnek. Emlékeznek a felhasználókkal folytatott beszélgetésekre és interakciókra, majd ezeket az információkat arra használják, hogy idővel növekedjenek és fejlődjenek. Itt már többről van szó, mint kulcsszó felismerésről, részletesebb adatokat és elemzéseket használnak.
Miért hasznos a chatbot?
A chatbot asszisztensek nemcsak csökkentik az általános költségeket azáltal, hogy jobban kihasználják a támogató személyzet idejét, hanem lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy ügyfélszolgálatot biztosítsanak napi 24 órában, heti 7 napban.
Folyamatosan nő az online kommunikációk száma, a felhasználók többsége azonnali válaszokat keres a kérdéseire. Másik fontos szempont, hogy ezáltal jobban megismerhetjük a potenciális vásárlókat és igényeiket.