Webergonómia
Mindannyian hallottuk már az „ergonómia” szót, de hányan tudjuk mit is jelent ez a weboldalak szempontjából? Az ergonómia az emberi viselkedéshez, adottságokhoz lehető legjobban megfelelő eszközök kialakításával foglalkozik. Webes felületen a felhasználói élmény (User Experience - UX) az a folyamat, mely során a tervezők jól kialakított, magától értetődő, könnyen kezelhető felhasználói felületet alakítanak ki. Minden olyan érzelem, érzet, tapasztalat, amely a termék vagy szolgáltatás használata közben a felhasználóban keletkezik a felhasználói élmény részét képezi. Egy fiatalokból álló célközönségnek mást tervezünk, mint az 50+ korosztálynak. A folyamatoktól kezdve, a felhasznált betűtípusig mindenre lehet hatása.
Ahhoz, hogy célcsoport számára vonzó legyen a weboldal, tisztában kell lennünk a felhasználók alapvető igényeivel, elvárásaival. Ha a látogatók elégedettek a weboldallal, akkor gyakrabban fognak visszatérni és nagyobb eséllyel lesznek vásárlóink.
Mitől lesz vonzó egy weboldal?
Egyedi design
Az első benyomás mindig fontos, nincs ez másképp a honlapoknál sem. Ezért az egyedi, a cég arculatához illeszkedő honlap design sem elhanyagolható. 0.05 másodperc alatt formálnak véleményt a látogatók, mikor megnyitják az oldaladat. Ennyi idő alatt döntik el, hogy egyáltalán elolvassák a tartalmat amit ott találnak, vagy kinézet alapján tovább állnak.
Tartalom
Sokan úgy gondolják, hogy a honlapnak a céget kell reklámoznia, de ez rossz megközelítés. A látogatók elsősorban a problémájukra keresnek megoldást. Ha ezt meg tudjuk adni nekik akkor, minket választanak. Minél többször tudjuk ezt megadni annál jobban fognak bízni bennünk. Ezért is fontos, hogy friss és releváns tartalom szerepeljen a weboldalon.
Konverzio = elérted a célod?
A konverzió akkor történik, amikor a látogató végrehajtja a kívánt műveletet a weboldalon. Ez lehet kattintás, hírlevél feliratkozás, termék vásárlás stb, egy olyan cél teljesülését jelenti amely cég számára fontos, és kézzel fogható eredményt jelent. Ha a design és a tartalom is megfelelő a konverzióból derül ki, hogy a honlapod tényleg úgy működik ahogy kell. Vagyis, hogy a célcsoportod megtalált - e illetve sikerült - e elvezetni őket ahhoz a célhoz amit reméltél.