Többnyelvű honlap
Nemzetközi vagy többnyelvű?
Egy nemzetközi cég weboldalán általában ezt úgy oldják meg, hogy megkérik a felhasználót, hogy válassza ki a lokális oldalt. Ilyenkor a lokális oldalak design tekintetben hasonlítanak egymáshoz, de tartalmuk lehet teljesen eltérő is az adott helyi igényekhez igazodva. Természetesen ilyenkor a helyi nyelven jelenik meg a tartalom.
Többnyelvű honlap esetén, ugyanazon az oldalon marad, de minden szöveges tartalmat le kell fordítani. Itt nagyjából ugyanaz a tartalom marad, csak más nyelven megjelenítve.Ilyen esetekben nyelvválasztó gombbal lehet váltani az adott nyelvek között.
Miért jó a többnyelvűség?
Újabb piacok meghódítása - fedezd fel a világot
Az a képesség, hogy egy új nemzetközi közönséggel kommunikáljon a saját nyelvükön, kétségkívül eredményeket fog hozni nemcsak pénzügyi értelemben, hanem márka, szolgáltatás vagy termék ismertségének megteremtése szempontjából is.
Minden további nyelv hozzáadásával bővül a potenciális vásárlók köre. Kevés olyan más módszer van arra, hogy ilyen növekedést érjen el ilyen kis beruházások esetén.
Bizalomépítés - megértjük egymást
Egy többnyelvű honlap megmutatja, hogy mennyire fontosak az ügyfelek az adott cég számára. Mint minden üzletben, ha az ügyfél azt gondolja, hogy törődnek vele, akkor megerősíti a bizalmát az adott cégbe.
Sok kultúrában bizalmatlanság merül fel, amikor az interneten történő vásárlásról van szó. Különösen akkor, ha úgy érzik, hogy olyan nyelven kommunikálnak, amelyet nem használnak magabiztosan. A nyelvi alternatívák felkínálása lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy biztonságban érezzék magukat vásárlás közben.
Keresők - élet a Google-n innen és túl
Az olyan országokban, mint Kína, Japán és Franciaország, a Google, a Yahoo és az MSN nem az alapértelmezett keresőmotorok. Saját anyanyelvű keresőmotorokat használnak, melyek saját nyelvükön keresnek, így a felhasználói szokásaikra és igényeire koncentrálnak. Az ilyen keresőmotorok kulcsfontosságúak ezeknek a piacoknak az elérésében, és ha nincs az adott nyelvhez tartozó tartalom, akkor nem fognak megtalálni.
Ezen túlmenően számos kulcsfontosságú keresőmotor, különösen a Google, fejleszti az idegen nyelven történő keresés képességét. Ha webhelyének oldalai elérhetőek ezeken a nyelveken, akkor megsokszorozza az esélyét, hogy elérje az adott célcsoportot.
Egy többnyelvű weboldal elkészítése, és karbantartása több időt igényel, mint az egy nyelven elérhetőek, de költséghatékonyabban és gyorsabban érheti el a potenciális vásárlóit, ha nemzetközi piacokon kívánja értékesíteni termékeit vagy szolgáltatásait.