Blog
1994-ben amikor elkezdtek megjelenni a blogok,még inkább személyes napló volt, amit az emberek online megosztottak. Akkoriban még inkább csak a mindennapjaikat írták le, vagy hogy épp aktuálisan hogy mi történt velük. Később meglátták a lehetőséget arra, hogy ez egy új fajtája lehet az információ közlésének.
Napjainkban tipikusan egy téma köré felépített bejegyzések listázásából álló oldal. Általában fordított időrendi sorrendben jeleníti meg a bejegyzések kivonatát, így a legfrissebbek jelennek meg először. Ezeket a tartalmakat általában lehet kategorizálni, illetve címkékkel ellátni. Egyes esetekben lehetőség van hozzászólásokat írni az adott bejegyzésnél.
Üzleti célú blogolás
A keresőket - mint a Google-t is - leggyakrabban szöveges tartalmak keresésére használják, ezért a blog potenciálisan jó arra, hogy egy téma köré csoportosított nagy mennyiségű gyakran frissített tartalmat gyártsunk, amely segít a felhasználók problémáinak megoldásában. Az ilyen jellegű blogok segítenek elérni és megszólítani a potenciális vásárlói réteget, illetve növelni a vásárlói elégedettséget.